sobota, 6 sierpnia 2011

Rogaliki na piwie...

...z marmoladą różaną.


Bardzo prosty przepis na smakowite rogaliki, które można nadziewać praktycznie wszystkim, co tylko przyjdzie nam do głowy. Nadzienie może być zarówno słodkie, jak i słone, ponieważ ciasto idealnie nadaje się do podania w obu tych opcjach. Tym razem wybrałam marmoladę różaną (nie polecam dżemu, który podczas pieczenia rozpłynie się i wycieknie).
Składniki ciasta są, wg mnie, niekonwencjonalne. Zamiast drożdży dodajemy piwo, które spełnia analogiczną do nich funkcję. Po upieczeniu da się wyczuć delikatną gorycz piwa.
Rogaliki, dzięki dużej zawartości tłuszczu, są lekko chrupiące :)
Przepis podała mi moja znajoma ze studiów, Żaneta.

Składniki:
4 szklanki mąki
1 kostka masła
1 kostka margaryny
1 szklanka jasnego piwa

Przyrządzanie:
1. Zagnieść ciasto* i wstawić do lodówki na conajmniej godzinę.
2. Następnie ciasto rozwałkować (podsypując stolnicę mąką), wycinać trójkąty, nadziewać np. marmoladą z róży, formować rogaliki i "omalować" jajkiem rozbełtanym z odrobiną mleka.
3. Wstawić do pieca nagrzanego do 180* (funkcja termoobiegu) i piec ok. 30 min., aż rogale się zezłocą.
4. Gdy rogaliki ostygną, można je oprószyć cukrem pudrem (nie zrobiłam tego, ponieważ marmolada była bardzo słodka).

* Uwaga: pomimo tego, że ciasto mocno się klei, nie należy dosypywać mąki. Dopiero po wyciągnięciu z lodówki,  gdy ciasto trochę stwardnieje, należy podsypać mąką wałkowane ciasto.


 Zdjęcia: Adam
(maczucz.deviantart.com)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz